Grupa II

22.06.2020r

Materiały do zajęć i karty pracy na dni 22-30 czerwca

Pobierz >>

 

15.06.2020r

Materiały do zajęć i karty pracy na dni 15-19 czerwca

Pobierz >>

 

8.06.2020r

Materiały do zajęć i karty pracy na dni 8-12 czerwca

Pobierz >>

 

31.05.2020r

Materiały do zajęć i karty pracy na dni 1-5 czerwca

Pobierz >>

 

26.05.2020r

Materiały do zajęć i karty pracy na dni 25-29 maja

Pobierz >>

 

18.05.2020r

Materiały do zajęć i karty pracy na dni 18-22 maja

Pobierz >>

 

11.05.2020r

Majowy deszczyk

11.05.- Biedroneczki są w kropeczki.

Film przyrodniczy o łące: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Przyjrzyj się kto mieszka na łące. Nazwij te zwierzęta.

plansza (102 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Ciekawostki: Chrząszcze to wiele różnych gatunków i rodzajów. Ich cechą charakterystyczną jest gryzący aparat gębowy. Ciało ma budowę członową. Chrząszcze mają dwie pary skrzydeł: pierwsze są przekształcone w grube pokrywy, nie biorą udziału w locie i służą do osłaniania drugiej pary skrzydeł. Kolory ich zależą od gatunku. Do chrząszczy należą biedronkowate, w tym różne rodzaje biedronek o czerwonych lub pomarańczowych skrzydłach, z różną liczbą kropek. Siedmiokropka, występująca w Polsce, nazywana też „bożą krówką”, ma czarną główkę z białą plamką z każdej strony i po trzy kropki na każdym czerwonym skrzydle. Siódma kropka znajduje się na złączeniu pokryw (tuż przy głowie).

biedronka1 (51 kB)   biedronka2 (80 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Biedronka zjada mszyce, które szkodzą roślinkom. A tu biedronce zachciało się pić.

Ile kropek ma biedronka? Dzieci starsze - Książka cz4. S 13. Dzieci młodsze i chętne karta pracy poniżej.

biedronka4 (26 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Biedronka praca plastyczna:

biedronka5 (47 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

12.05.- Stokrotki dla Dorotki, tulipany dla Joanny.

Propozycja eksperymentu. Wstaw biały kwiat do wody zabarwionej tuszem lub barwnikiem spożywczym. Obserwuj co się stanie.

Uporządkuj w kolejności:
Zaczarowana cebulka – historyjka obrazkowa dzieci starsze - cz.4, s.14

tulipan (28 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Wyklaszcz nazwę obrazka dzieląc na sylaby:

klask (19 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Kwiaty w wazonie - dzieci starsze karta pracy cz4 s16
Dzieci młodsze:

motyl_kolor (94 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

13.05. Pszczeli koncert:

Propozycja filmu do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

Pszczółka Maja odc 1 https://www.youtube.com/watch?v=5LVIbB3uvXM

Propozycja gry edukacyjnej dla dzieci: https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawymatematyczne/127/pszczele-miodki

Piosenka do nauki Pszczółki https://www.youtube.com/watch?v=Noqzqb1nxQA

pszczola_lab (62 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Zaprowadź pszczółkę do tulipana-dla dzieci starszych.
Dzieci młodsze: zaprowadź pszczółki na właściwy kwiatek.

pszczola_kwiat (29 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

14.05. Magiczna przemiana motyla.

Opowiadanie do przeczytania.

NIKT MNIE WIĘCEJ NIE ZOBACZY W. Kozłowski

Gąsienica uważa się za bardzo piękna i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć.
- Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki.
- Szkoda, że nikt nie zwraca na mnie uwagi!
Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wypełzła na największy kwiatek.
Dziewczynka spostrzegła ją i powiedziała:
- Co to za brzydactwo!
- Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica.
- Wobec tego nikt, nigdy, nigdzie, za nic na świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru, uczciwej gąsienicy! Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać, zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą. I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęczek, sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, trzeci, dziesiąty, setny... i wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.
- Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła – ale owinęłam się znakomicie. W kokonie było ciepło... i nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała. Obudziła się wreszcie – widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w końcu upał był nieznośny.
- Muszę przewietrzyć trochę mój domek! – postanowiła i wyskrobała małe okienko w kokonie.
- Ach, jak pięknie pachną kwiaty, gąsienica wychyliła się nieco – nikt mnie tu wśród listków nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza – pomyślała.
Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i... wypadła ze swojej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię uniosła się do góry.
I nagle na tej samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę – co za wstyd – pomyślała – że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie więcej nie zobaczy i słowa nie dotrzymałam.
Hańba! - Zrozpaczona upadła na trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała:
- Ach, jaki piękny!
- Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica – zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropli rosy.
- Cóż to takiego? W lusterku ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami.
Wygięła grzbiet. Na grzbiecie są dwa piękne, kolorowe skrzydła!
- Patrzcie, patrzcie stał się cud – jestem motylem!
I kolorowy motylek poszybował wysoko nad łąką, bo przecież on nie dawał motylkowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.
1. Co myślała gąsienica w kokonie?
2. W co się zamieniła?

Film przyrodniczy https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

Obejrzyj jak zmienia się motyl.

motyl_pocz (71 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

Starsze dzieci: Wycinanki – składanki Nr 21.
Młodsze dzieci i dzieci chętne:
Praca plastyczna motyl: https://pl.pinterest.com/pin/285556432611539858/
Albo namaluj motyla samodzielnie.

15.05. Niezwykły dom mrówek

Film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=4giCKXHP660

Lub bajka na długi wieczór: Pszczółka Maja i mrówki: https://www.youtube.com/watch?v=s6v8WPrssl8

To dom mrówek - mrowisko

mrowisko (98 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

A tak wygląda w środku.

mrowisko_przek (147 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

To królowa mrówek. Cały czas znosi jajeczka i jest karmiona przez inne mrówki.

mrowka (39 kB)   mrowka2 (39 kB)   mrowki (94 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

A to mrówki robotnice. Cały czas ciężko pracują

Karta pracy dala dzieci starszych. Książka cz4s 15
Dzieci młodsze: pokoloruj mrówkę.

mrowka_kol (66 kB)

Kliknij na obraz aby powiększyć

 

5.05.2020r

Majowy deszczyk

 

Zabawa ruchowa: Omiń kałuże. Bieg między rozstawionymi przedmiotami.

Opowiadanie do słuchania. I ja też urosnę” Czesław Janczarski.

I ja też urosnę W nocy padał deszcz. „Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na grządce, trawy i chwasty...”. Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero jak lunął rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu. Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć to i ja urosnę po deszczu. Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu”. Stanął niedźwiadek na środku trawnika. „Rech, rech, rech...” – usłyszał koło siebie. – To zielona żabka – pomyślał. – Ona chce też urosnąć. Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki. Miś stanął na czubkach łapek i zawołał: „Zosiu, Zosiu, ja urosłem!”. „Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka. – Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś...”

Odpowiedz na pytania:

– Czy po majowym deszczu dzieci rosną? – Czemu sprzyja wiosenny deszcz? – Komu jest potrzebny?

Kolorowy deszcz – eksperyment
https://www.mamawdomu.pl/2014/09/kolorowy-deszcz-eksperyment.html

Tęcza dla dzieci -malowanie różdżką
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

Dzieci starsze- karta pacy cz.4 s10
Dzieci młodsze: pokoloruj.

obraz1 (17 kB)

Słonko po deszczu Maria Kownacka - wiersz do nauki i zabawy.

Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści... Kap! Kap! Kap! (dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami o podłogę)

Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki! Kap! Kap! Kap! (dzieci opuściły nisko głowy)
Deszcz ustaje – płyną chmury
– kwiaty wznoszą się do góry. Ho! Ho! Ho! (dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

Wiatr tu pędzi na wyścigi,
wiatr kołysze nam łodygi! Wiu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)
Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto! Wiu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci biegną na palcach)

Byle słonko nam nie zaszło
– róbmy prędko z błota – masło! Chlap! Ciap! Ciap! (dzieci przebierają nogami w miejscu)
Teraz – baczność – kroki duże
– przeskoczymy przez kałużę! Hop! Hop! Hop! (bieg i podskoki)

Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci – Raaz – dwaa – trzyy! (dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny)

 

05.05- Kolorowe ryby.

Propozycja zabaw ruchowych
https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s

Oglądanie ilustracji mieszkańców rzek, jezior mórz.

obraz2 (98 kB)

obraz3 (126 kB)

- liczenie , klasyfikowanie wg przyjętych kryteriów:
Wytnij i pogrupuj

obraz4 (59 kB)

Dzieci młodsze:

obraz5 (91 kB)

06.05. Wystawiamy twarz do słońca.

Słońce i deszcz• „Dzień i noc” – rozważania, co się dzieje, kiedy zachodzi słońce.

Rozmowa z dziećmi na temat sytuacji, kiedy słońca nie ma na niebie: – Co się dzieje po zachodzie słońca? – Dokąd ono wędruje? – Jak nazywa się ta część doby? W rozmowie staramy się wskazać pozytywne aspekty nocy – możliwość snu i odpoczynku, obserwacji gwiazd i księżyca. Wyjaśniamy dzieciom, że ciemność nie zmienia niczego w ich otoczeniu, a jedynie uniemożliwia dobre widzenie.

• „Jasno – ciemno, słońce – księżyc” – układanie rytmów naprzemiennych. Rodzic kładzie przed każdym dzieckiem kilka kartoników białych i czarnych lub emblematów księżyca i słońca. Rozmawia z nimi o tym, z czym im się one kojarzą. Przypomina o cyklu dnia i nocy. Proponuje ułożenie naturalnego rytmu dzień – noc. Ustala z dziećmi, że ciemne kartoniki oznaczają noc, a jasne – dzień. Zamiennie z nimi można zastosować emblematy z księżycem dla nocy i słońcem dla dnia.

obraz6 (17 kB)

Film:
Paxi dzień, noc i pory roku https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

obraz7 (67 kB)

Propozycja pracy plastycznej https://nontoygifts.com/day-and-night-craft/

obraz8 (22 kB)   obraz9 (27 kB)

Narysuj co robisz w dzień a co w nocy.

Karta pracy dzieci starsze cz4 s 12
dzieci młodsze:

obraz10 (10 kB)

07.05. Tęczowa kraina.

Piosenka o tęczy.
https://chomikuj.pl/chomiczyca86/CD/cz+2+-+trzylatki/23+-+T*c4*99cza+nad++*c5*82*c4*85k*c4*85,1878569235.mp3(audio)

Eksperyment z tęczą:
https://pl.pinterest.com/pin/304415256062798308/
https://pl.pinterest.com/pin/702702348090113641/

Propozycja pracy plastycznej.

obraz11 (121 kB)

08.05. Czym pachnie błękit?

Poszukiwanie niebieskich barw w najbliższym otoczeniu.

Rozwiąż zagadki.

Siedmiobarwna wstęga pod niebem wisząca utkana
z deszczyku i promieni słońca. (tęcza)

Kiedy po burzy zaświeci słońce, tęcza – pogody jest znakiem.
Popatrz na tęczę. Ile w niej kolorów i jakie?
(7 kolorów tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy)

Tego koloru szukacie w makach lub w
muchomorze, co rośnie w krzakach. (czerwonego)

Jakim kolorem – pytam wszystkich
– namaluję fiołki lub śliwki? (fioletowym)

Gdy spojrzysz w górę na niebo lub chabry zobaczysz w życie,
już będziesz wiedział na pewno, o jakim kolorze myślę. (o niebieskim)

Marchewka zawsze ten kolor kryje,
lecz też takie bywają dynie. (pomarańczowy)

Liście są takie i trawa też. Jaki to kolor?
Już przecież wiesz! (zielony)

Słonecznik nazwę zawdzięcza słońcu.
Powiedzcie, jaki kolor je łączy. (żółty)

Malowanie farbami obrazka na temat dowolny
Zabawy ruchowe
https://www.youtube.com/watch?v=WSyhUPFTpG0
https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

Memory morskie:

https://eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/przyroda-wokol-nas/66/memory-zwierzeta-morskie

 

27.04.2020r

Wielkie sprzątanie małego świata” – zabawa dydaktyczna, przyporządkowywanie elementów do zbiorów.

Rodzina Teflików- śmieci- film na kanale https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU

Dziecko siedzi na podłodze, rodzic układa stertę zabawek: samochodów, klocków, piłek, naczyń z serwisu dla lalek itp. Dokłada kilka pustych koszy, pojemników i poleca dziecku, by zastanowiło się, w jaki sposób można uporządkować zgromadzone zabawki. Na przykład porządkowanie według rodzaju zabawek (samochody, naczynia itd.), kolorów (czerwone, niebieskie, czarne itd.), wielkości (małe duże, średnie), surowca użytego do produkcji (plastik, metal, drewno. Następnie dzieci w grupach segregują zabawki do koszy według wybranego kryterium.

Na zakończenie dziecko odkłada zabawki na miejsce. Jako podsumowanie zajęć dziecko wykonuje zadanie z karty pracy – wkleja obrazki w taki sposób, żeby tworzyły grupy. zabawki, np. klocki, samochodziki, piłki, naczynia z serwisu dla lalek, kosze, pojemniki na zabawki...

Karta pracy na dni 27.04-1.05.2020r

 

20.04.2020 - Ząbek z dziurką.

Oj jak mnie boli ząb – bajka na kanale You Tube

Dla chętnych Gra dentysta - ciufcia.pl


„Mydło lubi zabawę” – nauka piosenki.

Historyjka obrazkowa „U dentysty”

Co lubią zęby praca plastyczna - rysowanie lub wycinanie produktów, które są zdrowe i które szkodzą, segregowanie wyklejenie w dwóch zbiorach.

zabek (70 kB)

21.04.2020 Chrońmy się przed wirusami.

Omiń wirusa- zabawa bieżna. Omijanie przeszkód.
Zabawy ruchowe dla dzieci.
Kulfon co z ciebie wyrośnie.

21.04.2020 - Karta pracy cz.4 s 3 - dla 4 latków.

Ta brzydka bakteria ten niedobry wirus- praca plastyczna- wydzieranka, wyklejanka, ulepianka z plasteliny.

22.04.2020 - Bandażujemy misia.

Jeżeli masz misia możesz spróbować zabandażować mu chustką , szalikiem lub bandażem:łapkę. Jak wyszło?
Tor przeszkód – zostań w domu - You Tube.
https://www.youtube.com/watch?v=9324w-5I31c
https://www.youtube.com/watch?v=yYFLLoevJJQ

Dziecko może pokonać tor przeszkód z misiem

Chory miś

  • Chory jestem dziś chory jest mój Miś:
  • poszliśmy do lasu, w góry,
  • wróciliśmy – zmokłe kury!
  • Chorujemy dziś...
  • Przyszedł do nas kot, zwie się – Mądry Prot,
  • – O, Jędrusiu, tak nie można,
  • – Cicho, Procie... sza!
  • – Miś gorączkę ma, zachorować ciężko może...
  • Bardzo przesiąkł dzisiaj w borze!
  • – Śpi Misiulek – sza!

Stefania Kossuth

– Dla dzieci starszych karta pracy cz4- s.4 Domaluj misiowi buzię i oczy, pokoloruj obrazek i wytnij go. Spróbuj ułożyć

puzle (27 kB)

23.04.2020 Kolorowe witaminy: Kubuś-Witaminki-bajka dla dzieci.

Dla dzieci starszych- karta pracy cz.4 s-5 i 6

Propozycja- wylep plasteliną warzywa.

Proste kodowanie

witaminki (35 kB)    kod1 (13 kB)    kod2 (30 kB)

 

 

 

14.04.2020 Piosenka do nauki „Stary Donald farmę miał”- kanał You Tube Kto mieszka w oborze – łączenie zwierząt i ich domów

obraz1 (57 kB)

Kliknij na kartę aby ją powiększyć

Zabawy ruchowe z kanału You Tube- JKsport zabawy z dzieckiem w domu odc 3

 

15.04.2020 Zagadki o zwierzętach www.miastodzieci.pl

Bajka rolnik/farmer /works- Bajki o traktorach na kanale YouTube Memory zwierzęce www.eprzedszkolaki.pl

obraz2 (46 kB)

Kliknij na kartę aby ją powiększyć

Kolorowanka przeznaczona jest do druku lub do skopiowania i kolorowania w programie Paint.

16.4.2020 Pole pełne zboża

„Od ziarenka do bochenka” - bajka lub film na kanale You Tube. Lepienie bochenków i bułeczek z masy solnej.

obraz3 (141 kB)

Kliknij na kartę aby ją powiększyć

Zaznacz co jest pierwsze, drugie itp.

17.04.2020 Zwierzęta z wiejskiego podwórka, film na kanale You Tube

4- latki Książka str 62- 63. lub wyciąć i wkleić.

obraz4 (34 kB)

Kliknij na kartę aby ją powiększyć

3-latki- policz i zamaluj cyferkę

obraz5 (52 kB)

Kliknij na kartę aby ją powiększyć

Praca plastyczna dla całej grupy - narysuj domowe zwierzę: kot, pies, krowa, koń, koza itp. do wyboru.

© 2013-2020 Gminne Przedszkole w Końskowoli