logo2 (261 kB)

KONCEPCJA PRACY GMINNEGO PRZEDSZKOLA W KOŃSKOWOLI

Dziecięca wyobraźnia nie ma granic-spróbujmy ją ukierunkować
Zatwierdzona Uchwałą Nr 1/2014/2015 Rady Pedagogicznej z dnia 15.09.2014r.

MISJA:

Każde dziecko jest dla nas ważne, traktujemy je podmiotowo i indywidualnie. Przedszkole zapewnia bezpieczny, radosny i wszechstronny rozwój wszystkich wychowanków. Nasza placówka promuje zdrowie psychiczne i fizyczne, daje możliwość obcowania z literaturą i sztuką, dziecko jest jej współtwórcą. Przedszkole wzmacnia poczucie własnej wartości oraz szacunku dla innych. Zapewniamy wysokiej jakości edukację, prowadzoną przez kompetentnych nauczycieli. Placówka jest otwarta na propozycje i oczekiwania rodziców. W naszym przedszkolu dziecko czuje się bezpiecznie w życzliwej i dobrej atmosferze.

WIZJA:

  • Chcemy, by nasze dzieci nabywały wszechstronnych umiejętności.
  • Tworzymy warunki do rozwoju aktywności dziecka, wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata, na różnych płaszczyznach jego działalności: kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym, kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli przeżyć), nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą.
  • Dążymy do zapewnienia dzieciom dobrego samopoczucia moralnego, psychicznego i fizycznego.
  • Zachęcamy rodziców do współuczestnictwa w życiu przedszkola.
  • Chcemy, aby nasze dzieci były ciekawe świata i potrafiły zrozumieć siebie i innych.
  • Pragniemy, by nasi wychowankowie posiadali umiejętność racjonalnego myślenia.
  • Dążymy, aby wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałali ze sobą, tworzyli przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
  • Modernizujemy bazę lokalową. Dbamy o bezpieczeństwo dzieci.
  • Promujemy przedszkole w środowisku lokalnym.

CELE STRATEGICZNE:

Kształcenie i wychowanie

  • ujednolicenie własnych oddziaływań wychowawczych z oddziaływaniami rodziny,
  • dbałość o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci,
  • wyrabianie nawyków higienicznych
  • promowanie zdrowia emocjonalnego,
  • rozwój umiejętności prospołecznych,
  • coraz lepsze przygotowanie dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarzanie warunków do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.

Bezpieczeństwo dzieci i pracowników

  • wyposażenie dzieci w wiedzę o zagrożeniach dla zdrowia i życia oraz sposobach ochrony przed nimi,
  • dostarczenie dzieciom i pracownikom wiedzy na temat bezpiecznych zachowań,
  • modernizacja pomieszczeń, dostosowanie ich do potrzeb dzieci i pracowników,
  • zagospodarowanie ogrodu przedszkolnego zgodnie z wymogami bezpieczeństwa,
  • zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu, zapobieganie niepożądanym zjawiskom i wypadkom.

Kadra Wysoko wykwalifikowana kadra:

  • dyplomy
  • zaświadczenia
  • certyfikaty

Ciągłe podnoszenie kwalifikacji:

  • udział w kursach, szkoleniach
  • Rady Pedagogiczne
  • uczestnictwo w koleżeńskich zajęciach otwartych
  • podejmowanie nowych wyzwań

Dobra realizacja zadań:

  • zadowolenie dzieci, rodziców i dyrektora placówki

Baza estetyczne, dobrze wyposażone przedszkole:

  • meble w salach dopasowane do potrzeb dzieci
  • dobra estetyka, przyjazna dzieciom

Duża ilość pomocy dydaktycznych, zabawek:

  • nowoczesne zabawki i pomoce dydaktyczne
  • kąciki zabawek
  • biblioteczka

Wyposażenie placówki w sprzęt multimedialny:

  • edukacja medialna
  • nowoczesny sprzęt nagłaśniający

Bezpieczny, dobrze zagospodarowany ogród:

  • doposażenie ogrodu w sprzęt do zabaw
  • teren do zabaw ogrodzony siatką z furtką w celu zwiększenia bezpieczeństwa dzieci

Rodzice, dobrze układająca się współpraca z rodzicami

  • co miesięczne spotkania indywidualne z nauczycielem
  • zebrania grupowe

Zaangażowanie rodziców w działalność przedszkola

  • udział w festynach, pomoc w ich przygotowaniu
  • przygotowanie przedstawienia dla dzieci
  • udział w pracach na rzecz przedszkola
  • poszukiwania sponsorów

Promocja

  • aktualizowanie strony internetowej
  • organizowanie imprez o charakterze rodzinnym
  • udział w konkursach
  • współpraca z innymi przedszkolami i ze Szkołą Podstawową w Końskowoli
  • współpraca z najbliższym środowiskiem lokalnym
Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno-wychowawcze i wpływa na wysoką ocenę. Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalową, a zyskują na tym przede wszystkim dzieci. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.

WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI KONCEPCJI PRACY PRZEDSZKOLA:

Sylwetka absolwenta:

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze potrafi współdziałać w zespole
  • jest zainteresowany nauką i literaturą jest samodzielny jest aktywny w podejmowaniu działań lubi działania twórcze jest wrażliwy estetycznie akceptuje zdrowy
  • styl życia ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego czuje się Polakiem

© 2013-2018 Gminne Przedszkole w Końskowoli